Novosti i događanja Učenje i rekreacija

Kontroverzna knjiga o tome kako se prave djeca namijenjena je djeci te je izazvala more kritika

Autorica knjige željela je da u njoj sve bude opisano jasno i iskreno

Baš kao što je roditelje diljem svijeta 70ih godina šokirao danski autor Per Holm Knudsen objavivši ilustriranu knjigu za djecu “Kako doista nastaju djeca”, slijedeći njegov primjer brojne roditelje šokirala je i Fiona Katauskas, autorica iz Sydneya koja je objavila sličnu knjigu. Kao vrsna ilustratorica, odlučila je sve u detalje slikovito predočiti djeci, a na ideju je došla kada ju je s pitanjem kako nastaju djeca zatekao njezin sin.

– Kad me najstariji sin upitao odakle dolaze djeca otišla sa, u veliku knjižaru očekujući da ću na policama mnogo knjiga koje bi mu mogla dati da prouči. No, umjesto toga, pronašla sam samo dvije knjige – jedna je bila komplicirana i dosadna, a druga autora Per Holm Knudsena iz 1973. Kupila sam ju i ugodno se iznenadila jer je šarmantna i zanimljiva ali prilično zastarjela – ispričala je . Nakon što se iskustvo počela pričati prijateljima te od njih saznala da im je i samima bilo neugodno o tomu razgovarati s djecom i da bi i oni rado djeci dali knjigu u ruke, odlučila je započeti pisanje slične knjige.

– Prvo sam htjela sve opisati jasno i iskreno, a drugo, uključiti i alternativne ali sve češće metode začeća kao što su umjetna oplodnja, donacija spermija i jajašca, kao i različite vrste obitelji i roditelja. Naposljetku, znajući da je rečenica “Mama/tata, kako se bebe prave?” jedna od najneugodnijih koje se roditelji boje da će ih djeca pitati, odlučila sam svemu dati i dozu humora kako bi se razbila trema i ublažila neugodnost – ispričala je.

Uskoro je objavila knjigu “Istinita priča o tomu kako se prave bebe” koja se već prodaje diljem Australije gdje je i pobrala i neugodne kritike.

– Može li mi netko reći zašto se ova knjiga prodaje u trgovini na dječjem odjelu? – zapitao se jedan Australac na društvenim mrežama i izazvao lavinu oštrih kritika i drugih roditelja.

-Kako se usuđujemo poučavati tako malu djecu o tako važnim stvarima, rekla je jedna majka dok se druga zgrozila što se u knjizi za djecu koriste riječi vagina i penis.

No, ima i onih koji odobravaju knjigu.

– U čemu je problem? Ovo je jednostavno iskreno govoreći činjenice o životu pa se stvarno bori da vidim problem … ako vjerujete da je vaše dijete prerano da bi saznalo o ovoj temi, nemojte kupiti knjigu koja je tako jednostavna. Kakav je svijet dolazio kad ne školovamo našu djecu na to jednostavno zato što je neugodno ili mislimo da ih štiti. Neznanje nije zaštita, istina je – napisala je jedna majka. Duga ju je podržala kazavši ako neki roditelji ne žele da im djeca čitaju, knjigu jednostavno ne kupuju.

– Nadamo se da ako razmišljate o kupnji knjige o umnožavanju vašeg djeteta, najprije ćete provjeriti zadovoljava li vaša očekivanja i što smatrate primjerenim. A ako vaše dijete kupuje bez nadzora u Kmartu, možda imate veća pitanja od ove knjige – zaključila je.

Zaključujemo da smo svi o promicanju poštenja, jer najbolji stručnjaci za politiku sugeriraju jasan razgovor o seksu s djecom u dobi između četiri i osam godina, koristeći prave anatomske uvjete. Ali svaki roditelj ima različite razine udobnosti. Ako želite kupiti knjigu za svoju djecu, to možete učiniti na adresi Kmart.com.

Komentirajte

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.